Η ΑΝΑΚΕΜ προσκεκλημένη στην Βουλή των Ελλήνων, στη συνεδρίαση ακρόασης φορέων της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου

H ANAKEM προσκλήθηκε από την Βουλή των Ελλήνων να συμμετέχει στη συνεδρίαση της 16ης Ιουλίου της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου για το σχέδιο νόμου «Ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη διαχείριση των αποβλήτων – Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018 για την τροποποίηση της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ περί αποβλήτων και της Οδηγίας 94/62/ΕΚ περί συσκευασιών και απορριμμάτων συσκευασιών, οργάνωση του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης και άλλες συναφείς διατάξεις».
Η ΑΝΑΚΕΜ συμμετείχε με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Ηλία Δημητριάδη, συμβάλλοντας στις νομοθετικές ρυθμίσεις που αφορούν στην εναλλακτική διαχείριση των ΑΕΚΚ.

Η ΑΝΑΚΕΜ χαιρέτησε ως θετικές τις διατάξεις του άρθρου 30 για την ιχνηλασιμότητα των αποβλήτων μέσω της υποχρεωτικής τοποθέτησης συστήματος γεωγραφικού εντοπισμού θέσης σε οχήματα μεταφοράς ΑΕΚΚ, καθώς και για την αποσαφήνιση της υποχρέωσης των υπόχρεων διαχειριστών ΑΕΚΚ που παράγονται από έργα περιβαλλοντικής κατηγορίας Α2 και Β να συμβάλλονται με ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ.

Τόνισε όμως ότι θεωρείται αρνητική εξέλιξη η εξαίρεση από την υποχρέωση σύμβασης με ΣΣΕΔ διαχειριστών ΑΕΚΚ από έργα Α1 περιβαλλοντικής κατηγορίας. Άλλωστε, η διαχείριση των ΑΕΚΚ επί τόπου στα έργα είναι ήδη δυνατή και προβλέπεται σε επιχειρησιακά σχέδια ορισμένων ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ με μηδαμινό καταγραφικό κόστος.

Επίσης στο άρθρο 30, πρότεινε να απαλειφθεί η διάταξη περί προσδιορισμού εννιαίας τιμής χρέωσης εισφοράς όταν μια Μονάδα συμβάλλεται με περισσότερα του ενός ΣΣΕΔ ΑΕΚΚ, είτε να προσδιοριστεί επ’ ακριβώς η μέθοδος προσδιορισμού της εννιαίας τιμής, προκειμένου να μην δημιουργηθούν κωλύματα και στρεβλώσεις.

Στο άρθρο 12 η ΑΝΑΚΕΜ υποστήριξε ότι είναι αναγκαίο να απαλειφθεί το χρονικό διάστημα των τριών προηγούμενων ετών αναφορικά με το ασυμβίβαστο μετόχου – εταίρου ή διευθυντή ΣΣΕΔ με την ιδιότητά του ως μετόχου ή εταίρου ή κατέχοντα διευθυντική θέση σε επιχείρηση που εκτελεί εργασίες επεξεργασίας, διότι κάτι που μέχρι σήμερα είναι νόμιμο, καθίσταται αναδρομικά ως παράνομο και θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στα ΣΣΕΔ και πιθανές νομικές ενστάσεις.

Τέλος, στο άρθρο 12 πρότεινε στο διοικητικό κόστος των ΣΣΕΔ να μνημονεύεται και το κόστος ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης, δραστηριότητες, οι οποίες ανήκουν στον θεσμικό ρόλο των ΣΣΕΔ και αποτελούν σημαντικό ποσοστό του ετήσιου λειτουργικού τους κόστους.